Hračky Ebulobo

Někdy v roce 2008 jsem hledala zajímavé neokoukané hračky pro náš eshop a na francouzském serveru jsem objevila hračky Ebulobo. Zaujaly mne natolik, že jsem se pídila po výrobci. Zkontaktovala jsem je a byla překvapená jejich velkou a milou vstřícností. A navíc zjistila, že jsou čerstvou novinkou na světovém hračkářském trhu.





Tyhle hračky skvěle kombinují příjemně bláznivou výtvarnou stylizaci, krásné materiály, nápaditost a hravost, takže jsem očekávala, že by o ně v Čechách mohl být zájem i přesto, že jejich pořizovací i koncová cena byla hodně vysoká. A nemýlila jsem se.

Hračky Ebulobo navrhla designérská dvojice Anna Lelong a Ferdinand Lecomte. V roce 1994 založili studio Lelong Lecomte, které se věnuje vývoji a designu hraček.



Oba měli za sebou zkušenost pro PA design, několik let navrhovali textilní a vývojové hračky pro společnost Bawi, navrhovali také dřevěné hračky pro Djeco a Pareil a plastové hračky pro firmu Fago. Vedle této práce se věnují navrhování dětského bytového designu (osvětlení, stolky, židle apod.), vybavení pro dětská hřiště (houpadla, klouzačky).

Osobně mě hodně zaujaly originální hračky pro společnost Pareil, zvířecí závodníčci na kolečkách.


dřevěné hračky pro Pareil

A tohle už je klasika - dřevěné hračky pro známou značku Djeco, dostupné i na našem trhu.


dřevěné hračky pro Djeco


dřevěné zatloukadlo pro Djeco ................ "Miss Papua" didaktická hračka pro Bawi


textilní hračky pro Bawi


bytové doplňky pro Djeco


autíčka v retro stylu pro společnost Bagh

Všechny jejich hračky se vyznačují nezaměnitelnou výtvarnou zkratkou, jsou promyšlené a navržené tak, aby dítě při hře rozvíjely. Navíc je na nich znát, že se oba návrháři zajímají o výrobní postupy, aby zkrátka věděli, zda půjde jejich nápad zrealizovat nebo jestli by ho nešlo vyrobit jinak apod. Při navrhování myslí na to, aby hračka měla přínos pro rozvoj dítěte, aby měla snadnou manipulaci a rozvíjela motoriku a aby zůstal také prostor pro fantazii dítěte.


vzorování

plastové hračky pro Fago

Komentáře