Hračky Avantgardy / Toys of the Avant-Garde

Na Mondoblogo jsem náhodně objevila příspěvek o knize hraček autorů avantgardy, která byla vydaná u příležitosti výstavy. Mě nejvíc zaujal maňásek od Paula Klee a hračky od Pabla Picassa. Je pravda, že to nejsou hračky typické do rukou malých dětí, protože působí trochu strašidelně /Lenko :-) /, ale jako ukázka osobitého zpracování hračky stojí určitě za shlédnutí.


Pablo Picasso (1935) a Paul Klee (1925)


Otto Morach (1918)


Alma Siedhoff-Busher (1924) a Paul Klee (1919)


Luigi Veronesi (1924)

Komentáře

  1. To je zvláštní, že všichni působí trochu strašidelně. Paula Klee mám moc ráda a vůbec bych nepoznala, že loutky jsou od něj. Zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem z té ukázky vybrala pouze ty, které by mohly strávit větší děti, ale máš pravdu, že nepůsobí mazlivě. Ostatně to všechny hračky od umělců, kteří pracují výhradně s moderní koncepcí. U nich mi chybí útulnost, kterou bych řekla že děti potřebují. Aspoň v náznaku.

    OdpovědětVymazat
  3. beautiful blog! very inspiring and interesting!soon, éva

    OdpovědětVymazat

Okomentovat